Księga Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencja Ryczałtowa

Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa wspomaga księgowość w codziennej pracy firmy. Program pozwala na obsługę księgową w zakresie ewidencji ryczałtowej, Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), a także rozliczenia podatku VAT od towarów i usług.

Moduł Księga Podatkowa pozwala na:

  • wprowadzenie zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów (zobacz film),
  • prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej
  • wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie (zobacz film),
  • prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
  • dodanie spisu z natury (zobacz film),
  • naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego (zobacz film)
  • sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie do systemu e-Deklaracji,
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową (zobacz film)
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 (zobacz film)
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego (zobacz film)
  • prowadzenie firmy wielozakładowej
  • prowdzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności – Split Payment (zobacz film).